På söndag



Söndagar är gjorda för frukostar. Jag älskar söndagar, älskar att fixa frukost och äta frukost. Skulle jag fara en måltid skulle jag säkert vara en frukost. Söndagar medför sig ingen stress ... utan man har gott om tid att göra frukosten och ännu mera tid av att njuta av frukosten.




Och vad är inte godare än färska bär till frukost ♥

Naturell yoghurt, mysli, jordgubbar och blåbär ... blir inte mycket enklare och godare än så här.




Och så ett glas champagne ... livsglädjens vin. Läst någonstans att personer som är bra på att ta tillvara livets små glädjeämnen är lyckligare.

Men gå nu inte för guds skull omkring och tro att inte mitt liv skulle gå lite upp och ner. Här hos oss snurrar också vardagen på i full fart. Jag är kanske bara bra på att fota och förmedla de stunder då jag njuter ...de stunder som jag känner tacksamhet över.


Ha en skön söndag och kom ihåg att NJUTA!



Inga kommentarer:

Kaffebröd

Visste du att Tosca är namnet på en opera av Puccini ... och att operan troligen givit namnet åt vår älskade toscakaka.  Den är ett s...