Stugliv




Vi drog ut till min gudmors och hennes mans sommarstuga på fredag för att njuta av stugliv, båtliv och skärgården ... och självklart av deras sällskap. Och vi hade helt super tur med vädret. 






Att sitta och fiska ... kolla ett litet flöte som gungar på vid vattenytan är inte riktigt min grej ... för långsamt och för lite action. Men att fiska med kastspö ... den kan jag nog döda lite tid med. 






Och action blev det! Hade som plan att kasta riktigt in vid vasskanten för att fånga gammelgäddan :) Men, men ... istället för en fisk så fastande jag ... så Rescue Team Ebo fick rycka ut. 






Vera hade däremot betydligt bättre fiskelycka. Helt själv fixade hon detta ♥

Men djurvän som hon är så krävde hon att den fina gäddan ... istället för att hamna i stekpannan ... skulle kastas tillbaka i vattnet.




Vi fick njuta av sköna sommarkvällar ... 




och av kall dryck på sommartorget i Sandnäsudd. Med andra ord hade vi en riktig stugsemester.




Vi bada bastu, spela kort och rita på berget ... 




... drack gott och åt gott ... och pratade om livet i kvällssolen. 





Det som gjorde mig ledsen var nog det gröna som börjar skymta på vattenytan då jag skulle ta mej ett morgondopp :(


TACK för en härlig helg!



Inga kommentarer:

En lite bortglömd sötsak

Jag hade ingen tid att blogg om min födelsedags"tårta" innan resan ... så tänkte göra det nu istället.  Det bjöds på en en...